Forever Young

New life // 2014
Sunday, March 16, 2014 ? 0 Atashinchi ?




        Aip aip ppl. Assalammualaikum hihi. *blushing. Rindu gila ah dkt blog ni dh 3bulan lebih tk cara
em kesiannya dkt blog trsyg ni hm . Yg sadisnya dh masuk tahun baru pun bulan 3 dh tp baru nk update
tragis sgguh aku ni~ -,- Bila dh update ni semestinya nk share smthing nak luah sgalanya pada blog ni
tp hm nk tknk je luah sbb sedih bila ingt semula tp apa pun nk luah gak dkt blog ni baru rasa hilang
sikit segala sedih ni. Pada tarikh keramat 11/3/14 sepatutnya dh genap 4tahun 3bulan dgn dia tp
waktu ni kitaorg mmg tgah ada mslh tk contact lgsung even aku dh call dia bnyk kali text semuanya la.
Sampai satu hari umi sakit c.ros suruh call dia dh berpuluh kali call tk jwb text tk reply lgsung.
"tk ada lgsung faham? apa korang rasa bila kena mcm tu. wktu tu blh fikir positive lg mgkin dia busy
class tau pun busy dgn assignment tp tk ada sampai sudah call back dari dia tau pun text reply dari dia.
Smpai umi dh masuk wad pun still tk ada siapa tk terasa bila kena mcm tu hanya Allah je yg tahu
perasaan aku wktu tu aku nngis, aku termenung jauh seolah olah bukan diri dia dh mcm aku knl sblum ni.
Dia mmg tk akan sampai hati buat mcm tu skali tp apa yg jd lpas mmg trjadi sebenrnya. Ya Allah
hnya aku mmpu beristighfar je. Perit, pedih, sakit, sedih semuanya ada wktu tu. Btl mgkin dia ada sbb knp
buat mcm tu tp skurangnya jwb la cll kalau tk sempat call la smula dia yg aku knl sebusy busy mcm
mana pun dia akn tetap jwb cll/text kalau btl btl urgent pun ni tkda. Sedang elok jaga umi dkt hospital
tu tgok muka umi masa tidur sedih je aku tgokdlm keadaan mcm tu. Dh lewat mlm pun wktu tu
dlm diam aku keluar skjp dkt luar wktu tu sebolehnya nk menjerit sekuat hati last tk dpt buat mcm tu
dduk termenung je dkt langit akhirnya air mata mengalir dgn sendiri tnpa diundang. hm wktu tu brharap
Allah dgr sgala rintihan aku. Keesokkn hari on wechat even cll tk jwb text tk reply cuba hntr dkt wechat
but still benda sama yg jd dia tk jwb last sejam lps tu prasan dia ada tukar gmbr dkt wechat wktu tu
mmg tk dpt lg air mata ni dia dpt apa yg aku hntr cuma dia je yg tk reply. Lpas pda tu trasa nk on facebook
lg luluh hati aku ni kali ni mmg teruk menangis dia tukar dp dgn kakak angkt dia. Tk slh pun sbnrnya
lgpun thu tu kakak angkt dia dari skolah lama dia lg tp yg slhnya cara diaorg ambil gmbr tu tk btl
seolah olah mcm"couple" siapa tk sedih jagalah perasaan aku ni. Selama ni aku jaga perasaan dia
dia tk suka aku brgmbr dgn lelaki aku pdam even kwn sekelas dgn kwn dari sklh rendah lg dia ckp
dia jenis cemburu okay faham maksud dia jd aku ambil kputusan tknk contact lgsung dgn mana mana lelaki
even kwn lama, kwn sekelas, abg angkat sekali pun sbb nk jaga perasaan dia tknk dia fikir lain tp dia ada fikir perasaan aku? Hm. Enth la. Tp jujur ckp aku dh bnyk kali kecewa dgn dia dh terasa sgt dgn apa
dia buat selama ni cuma aku bertahan sentiasa mengalah sbb tknk hbgn ni jd makin teruk kalau
tkda salah satu yg mengalah skurangnya sorang jd air tkda la dua dua jd api hmm. Lpas umi dpt keluar
hospital umi ada tnya "umi:kak? jufri ada call? aku:tkda knp umi? umi: em umi nk tnya ni contact lg
dgn jufri? aku: terkedu. em tk dah tp ada la jgk call, msj dia masa umi sakit masuk hsptl tu c.ros sruh
bgtahu dia.knp umi? umi: hm umi nk ckp dkt awk ni nk crita umi ni org tua biasa lah mudah terasa. masa akak sakit teruk hari tu umi ada msj dia bgthu tp dia tk reply umi pun pelik la biasanya dia reply ni tk ada lgsung lpas tu umi msj lg dia tp tk ada reply jgk. Esok hari tu baru dia reply msj umi guna num maxis dia
lpas tu umi tnya ada dpt tk msj umi dia ckp tk ada dpt sdgkn 3 msj dh umi hntr tipu la klau sampai thap tu
sekali ckp tk dpt msj. wktu tu umi baru sedar yg akak dgn dia ada mslh. umi check phone akak masa
akak tk sedar diri lgsung wktu tu umi baca semua msj akak dgn dia baru umi thu crita sbrnya akak sakit
sbb apa. umi sedih la tgok keadaan akak dh mcm mayat hidup umi pggil akak tk jwb sdgkan air mata akak
keluar wktu umi pggil tu cuma akak tk dpt nk ckp. satu bdan akak pun mcm dh org lumpuh tk dpt gerak
lgsung sblum akak tk sedar diri tu akak ada sempat mengadu sakit lpas ketuk bilik umi sblum akak makin
teruk akak mengadu ckp bdan dh tk dpt rasa apa apa abah cuba angkt tgn akak tp tgn akak jatuh dgn
lembut bukan kata mcm biasa la. umi nk nangis tgok mlam tu umi dgn abah buat kputusan nk tidur belah akak . umi tidur belah kanan abah tidur belah kiri akak tidur pun tk lena sbb sakit umi tgok pun tk sampai
hati nk bawak prgi hspital risau jd bahan uji kaji sbb sakit mendadak mcm tu hm. Esok hari tu akak dlm keadaan sama bila umi bisik dkt tlinga akak ckp"kalau btl dia jodoh akak kalau btl dia risaukn akak dia akn
dtg seandai sebaliknya berlaku akak kena redha dgn apa yg berlaku bnyk lg lelaki lebih baik lebih elok
dari dia. umi tknk tgok akak dlm keadaan mcm ni umi sedih" laps pada tu air mata akak keluar wlupun mata akak masih pejam tubuh lemah lpas pda tu baru umi sedar yg akak sbnrnya dgr cuma tk dpt nk bersuara sbb dlm keadaan lemah. Umi psg surah yassin, ayat kursi sgalnya air mata akak tetap jgk mengalir umi sedih lihat akak dlm keadaan tk bermaya mcm tu. Lpas pada tu esok hari umi terkejut akak dh sedarkn diri paling umi trkejut akak berbunyi ckp"nk kerja hari ni". Alhamdulillah umi menangis tgok keadaan akak dh sihat mcm biasa. aku: itulah azimat dari seorang ibu. penawar dlm setiap kesakitan dan kesedihan kita. Sesungguhnya aku bersyukur Allah masih beri aku peluang untk hidup lg dan akn aku tebus sgala dosa aku dan cuba jd yg terbaik dan cuba jd anak yg terbaik untk kedua ibu bapa aku. Segala kesakitan yg aku tggung tk ada siapa thu melainkan antara aku dgn Allah saja. Tiada siapa pun thu kisah sbtulnya aku akan ckp sakit biasa dan crita yg sebenr pun hnya kwn yg aku percayai shaja itu pun tk kesmuanya aku crita ckup lah azimat seorg ibu tu yg jd kebanggaan aku. Bila dgr apa umi crita sampai mcm tu skali sakit aku ni hnya sbb dia seorang yg bernama "muhammad jufri hairul bin jusoh" . Tk apa la ckup semuanya terhenti disini saja hbgn kitaorg pun dh berakhir. Sebolehnya aku nk lupakan segala galanya tntg dia. Klau blh aku nk buat hajat spaya aku dilggar dan hilang ingtan sgala tntg dia tp Allah tu maha adil setiap ap yg berlaku ada hikmahnya. Kita hnya seorang hamba dia yg kerdil dan lemah. Apa yg jd pada aku ni ckup la dibuat pengajaran dlm hidup aku seumur hidup. Hati aku dh tertutup untuk lelaki. Aku cuma behrap sampai satu masa nnti aku akan dinikahkan itu je permintaan aku dan hajat aku seandainya aku masih pnjg umur dan diberi peluang untk merasa membina keluarga sendiri. Semua tu kekuasaan Allah. Seandainya sebaliknya yg berlaku aku redha.
Ckup la aku menanggung kesakitan ni hnya kerna menyintai seseorg dgn sepenuh hati , kepercayaan tp disalah gunakan. Lpas ni aku berharap dpt jd org yg berguna dan semoga aku sempat balas segala budi baik dan jasa umi abah selama ni untuk aku. InsyaAllah. Aku akan kuatkn diri wlupun org tk nmpk kesedihan kita hnya sbb tersembunyi disebalik senyuman buat kita. Selamat tinggal. Jgn bimbang aku tk pernah berdendam dgn kau sbb kau prnh hadir dlm hidup aku dan bhagiakn aku. Kau akan selalu ada dlm doa aku jgn bimbang aku tk akan pernh tinggal berdoa untuk kau. Dan untk terakhir kali aku berharap dan doakn semoga kau mendptkn seseorg lebih baik dari aku dpt bahagiakn kau lbih dari aku. Maaf selama 4tahun 3bulan aku tk dpt jd yg terbaik untuk kau kerana semua org melakukan kesilapan. Jaga diri. Untuk terakhir kali aku update tentang kau dkt sini. Maaf untuk segalanya. :') 



  
Muhammad Jufri Hairul Bin Jusoh.









Ending 14/3/14. Thanks for everything and moment. Take care urself.
Lpas ni sy dh tk blh nk urus awk lg dh tk blh pesan suruh jaga kesihatan
dh tk blh ingtkn supaya mkn ikut wktu segalanya la dh tk blh. Maafkn sy. :"))



Thanks for reading :)




Older Post


// AKU YANG TERSAKITI